FN's Børnerettighedsdag d. 17.11.2022

I dag er det FN's Børnerettighedsdag, og det er blevet fejret på Strandparkskolen. I morges blev der sunget morgensang, hvorefter Signe fortalte os lidt om børns rettigheder, og hvor eleverne hørte Hr. Skægs hilsen, hvor han fortalte lidt om dagen.
I år er temaet Børn på flugt. Der er i flere klasser blevet arbejdet med Red Barnets undervisningsmateriale. Der er blevet sat fokus på savn, fællesskab og forskelligheder. Der er blevet arbejdet med emnet "Forskellige sammen", hvor der blev dykket ned i de forskelligheder, der er i hver klasse. Forskellige familier, forskellige måder at bo på og forskellige måder at tænke og føle på. Og så har der været små demokratiske afstemninger i flere klasser, bl.a. om undervisningens indhold og om hvorvidt klassens elever skulle have en flødebolle. Rygtet siger, at der var bred enighed i sidstnævnte afstemning 😊 Alt i alt en vellykket Børnerettighedsdag.