Undervisningsmiljøvurdering

UMV – Elevrådet på Strandparkskolen 2019/2020

Indflydelse
Eleverne giver udtryk for, at de ikke er med til at bestemme indholdet i undervisningen eller pauserne. De mener heller ikke, at de har indflydelse på de forskellige indkøb til skolen. De vil gerne have mere indflydelse og medbestemmelse.

Trivsel
Elever giver udtryk for, at de er glade for at gå på Strandparkskolen. Alle elever har venner og de oplever ikke, at der er nogen som bliver mobbet.
Nogle elever oplever dog lidt forvirring i løbet af dagen, forvirring omkring hvad de skal lave og hvor de skal være henne.
Relation til lærerne
Eleverne giver alle udtryk for, at de har en god relation til deres lærer. De oplever dem som søde, skøre og fjollede og de står altid klar med en hjælpende hånd eller en god snak.
Eleverne oplever at de får ros i undervisningen og at de lære en masse.
Arbejdspres
Nogle elever giver udtryk for, at det kan være hårdt med undervisningen og lektierne. Der er meget at holde styr på. Lærerne er gode til at hjælpe, hvis det bliver for hårdt. Andre oplever ikke at det er for hårdt, men i stedet at undervisningen kan være lidt lang. Mange af eleverne er enige om, at der er en tilpas mængde lektier.
Mange ønsker flere og længere pauser, hvor de kan få lov til at slappe af med musik.

Gange og Aula
Eleverne oplever at der er nogle klassekammerater, som bliver generet af lyset i
klasselokalerne. Det er for skarpt og det går ud over undervisningen.
Der gives også udtryk for, at gangene på skolen kan se lidt slidte ud, der mangler lidt
maling. Temperaturen rundt på skolen er også meget svingende, hvilket eleverne
syntes kan være ubehageligt.
Nogle lokaler kan være rodet og så er der en del larm fra skolens gange, som
forstyrrer undervisningen, da det kan være svært at koncentrere sig.

Legeplads
De ældste elever føler sig overset, da de flere gange har givet udtryk for, at de gerne
vil have et ungdomsområde på legepladsen. De vil gerne have et sted, hvor de kan
stå med deres telefon og høre musik fra deres egen høretelefoner.
Udover dette syntes mange af eleverne, at legepladsen er et godt sted at være, men
at der i det store frikvarter kan være for mange og for meget larm.